Digitaalisen markkinoinnin palvelut

Digitaalisen markkinoinnin vaihtoehtoja löytyy loputtomiin. Sinun tehtävänäsi on valita parhaat keinot oman yrityksesi markkinoinnin parantamiseen ja tulosten nostamiseen. Olemme listanneet tälle sivulle palveluja, joiden avulla voit parantaa yrityksesi näkyvyyttä verkossa ja hankkia näin lisää liikevaihtoa sekä uusia asiakassuhteita.

 

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto

 

Sisällöntuotanto on yksi tärkeä asia, jolla voidaan vaikuttaa omien sivujen näkyvyyteen. Asiasta mainittiin pintapuolisesti jo etusivulla, mutta käymme tässä vielä hieman tarkemmin läpi niitä toimenpiteitä ja näkökulmia, jotka vaikuttavat sisällöntuotantoon nimenomaan hakukoneoptimoinnin kannalta.

 

Määritteenä hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto tarkoittaa sellaisen sisällön luomista, että se vastaa oman kohdeyleisösi hakuja sekä hakukoneiden asettamia vaatimuksia. Jos nämä tekijät on synkronoitu ja sisältö on tuotettu oikeiden pelisääntöjen avulla, tulee sivustosi kävijämäärä ja näkyvyys nousemaan valtavasti. Hakukoneoptimoinnissa pureudutaan tutkimaan oikeita hakusanoja sekä itse sivustosi sisältöä.

 

Avaimena toki on, että sivujen sisältö on lähtökohtaisesti kohdeyleisöä kiinnostavaa. Sen pitäisi vastata painoarvossaan esimerkiksi yrityksesi asiakaspalvelua tai tuoteasettelua, eli kysymys ei todellakaan ole kovin vähäpätöisestä asiasta. Sisältö antaa sinun sivustollesi äänen ja luo viestin, jota haluat kohdeyleisöllesi kertoa. Sisällön avulla pystyt myös erottautumaan kilpailijoistasi sekä houkuttelemaan asiakasta niin kutsutusti peremmälle.

 

Mitä hakusanaoptimointi siis pitää käytännössä sisällään? Kun sivuille tehdään hakukoneoptimointia, autetaan samalla ohjaamaan kävijöitä sivuillesi suoraan hakukoneiden kautta. Hakukoneoptimointi ei siis ole varsinaista markkinointia siinä mielessä, että siitä ei välttämättä tarvitse maksaa mitään. Riittää, että luot sivustollesi blogeja, artikkeleita ja muuta sisältöä, joka pitää sisällään oikeita hakusanoja. Näin tulet rekisteröidyksi Googlen silmissä hyvänä klikkausvaihtoehtona.

 

Kyse ei ole mitättömästä asiasta markkinoinnissa, sillä palvelujen ja tuotteiden etsiminen aloitetaan lähes poikkeuksetta hakukoneista. Kun onnistut hiomaan sisältösi juuri oikeanlaiseen uskoon, erotut kilpailijoistasi. Ja jos pääset hakutuloksissa kolmen ensimmäisen joukkoon, olet saavuttanut todellisen etulyöntiaseman markkinoinnissasi.

palvelut

 

 

Facebook-markkinointi

 

Toinen esimerkki digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksista on markkinoinnin tekeminen Facebookissa. Facebook saattaa kuulostaa markkinoinnin saralla kuriositeetilta, mutta toimialastasi riippuen siinä saattaa piillä suuria mahdollisuuksia.

 

Facebookilla on Suomessa yli kaksi miljoonaa käyttäjää, joten saavutettavissa oleva kohdeyleisö on kooltaan valtava. Facebookissa tapahtuva markkinointi on sovelluksen omien ominaisuuksien takia mahdollista kohdentaa todella tarkasti juuri oikealle kohderyhmälle, mikä tekee markkinoinnista hyvin kustannustehokasta. Ja mikä parasta, Facebookissa markkinoinnin onnistumista ei tarvitse jäädä arvailemaan, kuten usein tapahtuu esimerkiksi perinteisen ilmoitusmarkkinoinnin yhteydessä. Facebookin työkalujen avulla viestin perillemenoa ja sen tehokkuutta voidaan helposti mitata, ja tuloksista saa helppotajuisia raportteja.

 

Sähköpostimarkkinointi

 

Sähköpostimarkkinoinnilla on usein huono kaiku markkinoinnin maailmassa. Sähköpostitse tapahtuva markkinointi ei kuitenkaan ole välttämättä pelkkää spämmäystä eli roskapostien lähettelyä. Parhaimmillaan sähköpostin avulla on mahdollista tehdä todella toimivaa ja personoitua markkinointia.

 

Kun tehdään oikeanlaista ja eettisesti rakennettua sähköpostimarkkinointia, on viestin saajina ainoastaan ihmisiä, jotka ovat vapaaehtoisesti lupautuneet ottamaan vastaan sähköpostin muotoon rakennettuja markkinoinnin viestejä. Tämä vapaaehtoisuus on standardina nykyään jopa lainsäädännössäkin, mutta toki maailmassa on vielä lukuisia firmoja, jotka eivät näistä säännöksistä piittaa. Sen voimme kaikki huomata omasta roskapostikansiostamme.

 

Kaikessa markkinoinnissa on toki avainsanana sen oikea kohdistaminen, mutta asia kulminoituu varsinkin sähköpostimarkkinoinnissa. Jos viestin vastaanottaja on aidosti viestin sisällöstä kiinnostunut, ei viestiä koeta ahdisteluksi, vaan päinvastoin jopa eduksi. Tähän toki vaaditaan, että viestin sisältö otsikointia myöten on oivaltavaa ja antaa viestin vastaanottajalle jotain – esimerkiksi uutta informaatiota.

 

Sähköpostimarkkinoinnin hyviä puolia on lukuisia, mutta yksi niistä on helppo mitattavuus. Erilaisten sähköpostien massalähettämiseen tarkoitettujen sovellusten avulla on helppo nähdä nappia painamalla, kuinka moni ihminen on avannut kirjeen ja mitä kaikkia linkkejä viestistä on klikattu. Näin saadaan saman tien suoraa palautetta viestin toimivuudesta, ja näiden tietojen avulla on helppoa kehittää tätä markkinoinnin muotoa entistä tehokkaammaksi.