Miksi käyttää markkinointitoimistoa?

 

Moni yrittäjä, ja varsinkin aloitteleva sellainen, yrittää mielellään selviytyä kaikista markkinoinnin toimenpiteistä aivan itse. Markkinointi tuntuu olevan sellainen ala, jolla kaikki ovat jonkintasoisia asiantuntijoita. Näemmehän me itse markkinointia joka päivä, ja olemme henkilökohtaisesti usean kampanjan kohteena jatkuvasti. Osa näistä toimenpiteistä ärsyttää, osa huvittaa, osa saa meidät esimerkiksi ostamaan mainostamisen kohteena olevan tuotteen tai palvelun. Näin voimme itse kokea olevamme jo jollain tasolla kaikki alan ammattilaisia.

 

Valitettavan usein tämä ei kuitenkaan ole totta. Me kaikki olemme yksilöitä, ja voi olla, että emme itse edes kuulu oman markkinoitavan tuotteemme kohderyhmään. Tässä kohdassa moni yrittäjä tekeekin virheen, sillä hän kuvittelee markkinoiden sääntöjen olevan täysin yhdenmukaisia ja pätevän samalla tavalla kaikkiin ihmisiin. Mutta kuten hetken pohdittuamme voimme itsekin varmaan todeta – tämähän ei pidä paikkaansa millään muotoa.

 

Usein markkinointitoimiston apua aletaan hakea vasta siinä vaiheessa, kun markkinoinnin ongelmat alkavat jo näkyä yhtiön tuloksessa. Takana saattaa olla muutamia kalliitakin toimenpiteitä ja kampanjoita, mutta omaa, valittua tietä kuljetaan jääräpäisesti eteenpäin. Kenties siihen asti, kun asialle on jo kirjanpitäjänkin mukaan pakko tehdä jotain. Myyntiä on saatava lisää.

 

Tämä edellä kuvattu tie on niin tavanomainen, että itsensä suosta löydettyään ei asialla kannata kummemmin päätään vaivata. Ainakin siinä tapauksessa, jos päättää ottaa härkää sarvista ja tehdä asialle jotain. Yksi luontevista ja jopa loogisista vaihtoehdoista on tässä vaiheessa ottaa yhteys ammattilaiseen. Yhdessä luotettavan ja korkealaatuisen markkinointitoimiston kanssa voidaan sitten miettiä, missä kaikkialla mentiinkään metsään. Ja mikä oleellisinta – miten tästä jatketaan eteenpäin.

saasta-rahaa

Ammattilainen säästää rahojasi

 

Digitaalisen markkinoinnin saralla on paljon vaihtoehtoja, joista osa voi olla hyvinkin kustannustehokkaita. Ei maksa maltaita esimerkiksi opetella optimoimaan oman yrityksen sivut, tai lähteä mukaan hakusanamarkkinointiin. Tässä asiassa piilee myös riskinsä, joihin aloittelija saattaa helposti kompastua. Hakusanamarkkinointi on halpaa vain silloin, kun sen tekee asiasta hyvin perillä oleva henkilö, jolla on myös resursseja pitää markkinoinnin tuloksia silmällä jatkuvasti. Klikkausten hinta voi hakusanojen kilpailun myötä vaihdella huikeasti, ja ammattilainen osaa valita juuri ne parhaat ja kaikkein kustannustehokkaimmat sanat ja mainokset.

 

Tämä pätee myös muissa digitaalisen markkinoinnin osa-alueissa. Sähköpostien lähettelyyn tarkoitettu työkalu voi näyttää kätevältä, mutta huonon lisenssin ostettuasi saatat olla siinä jumissa pitkän aikaa. Ja on markkinoinnin maailmassa kuultu tapauksista, joissa kehnosti ja täysin väärillä periaatteilla tehty digitaalinen suoramarkkinointi on johtanut maineen menetykseen sekä jopa suoranaisiin oikeusjuttuihin. Tämä päivänä mainostajalla ei ole varaa virheisiin, sillä typeryydet lähtevät leviämään internetissä saman tien. Pahimmassa tapauksessa kallis kampanja saattaa lähes romuttaa yrityksen maineen.

 

Mitä kaikkea markkinointitoimisto voi tehdä?

 

Ammattitaitoinen markkinointitoimisto laajentaa markkinointisi saman tien uudelle tasolle. Osaava kumppani perehtyy yrityksesi toimialaan ja markkinatilanteeseen, ja pystyy näin löytämään tuotteillesi tai palveluillesi juuri oikeat kohderyhmät. Osaava markkinointitoimisto pystyy myös löytämään parhaat välineet ja väylät juuri tämän kohderyhmän tavoittamiseksi.

 

Yhdessä ammattilaisten kanssa voit saada viestiisi toimivan kärjen, ja näin kiteyttää paremmin koko markkinointisi tavoitteet. Usein tämäkin on kustannustehokas asia, sillä selkeiden päämäaärien avulla vältytään hosumasta sinne tänne, jaellen näin rahoja kohdentamattomasti esimerkiksi useaan eri mediaan.

 

Hyvän markkinointitoimiston käyttäminen vapauttaa sinut keskittymään siihen osa-alueeseen, jonka parhaiten hallitset. Näin vapautuvat resurssit tuovat nekin osaltaan säästöä. Toimiva markkinointi auttaa sinua kehittämään jo olemassa olevia asiakassuhteitasi sekä luomaan paljon uusia. Lopputuloksena on yrityksesi kohdentunut brändi sekä mukava lisäys liikevaihtoosi.